Osobiste składanie skarg - SKARGI I WNIOSKI - Komenda Powiatowa Policji w Kłodzku

Biuletyn Informacji Publicznej

SKARGI I WNIOSKI

Informacja

Strona posiada nowszą wersję

Kliknij tutaj, aby przejść dalej

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Osobiste składanie skarg

Przyjmowanie i załatwianie skarg i wniosków




I Przyjmowanie i załatwianie skarg i wniosków w Komendzie
Powiatowej Policji w Kłodzku


W Komendzie Powiatowej Policji w Kłodzku uprawnionymi do rozpatrywania skarg są:



1.Komendant Powiatowy Policji,
2.Zastępca Komendanta Powiatowego Policji,
3.Eksperci Zespołu - Zespół Kontroli Komendy Powiatowej Policji w Kłodzku.



Skargi składać można osobiście lub listownie / muszą być podpisane i zawierać adres osoby składającej skargę /. Złożenie skargi drogą elektroniczną wymaga podania danych personalnych oraz adresu zamieszkania skarżącego. W niektórych przypadkach osoby , które złożą skargi tą drogą poproszone będą o osobistą rozmowę z funkcjonariuszami rozpatrującymi skargi, bądź potwierdzenie jej osobistym podpisem.

W przypadku skarg telefonicznych informuje się obywateli o konieczności osobistego zgłoszenia się lub przysłania skargi w formie pisemnej, gdyż w przeciwnym przypadku nie zostaną przeprowadzone czynności wyjaśniające.

Skargi rozpatrywane są zgodnie z przepisami określonymi w kodeksie postępowania administracyjnego. W myśl tych przepisów skargi wyjaśniane są nie później niż w ciągu miesiąca, bądź 14 dni (dot. parlamentarzystów i radnych).



Wnoszący skargę jest każdorazowo pisemnie informowany o sposobie jej załatwienia. Takie zawiadomienie - oprócz oznaczenia organu, od którego pochodzi i podpisu z podaniem imienia, nazwiska, stanowiska osoby upoważnionej do załatwienia skargi - zawiera zawsze wskazanie sposobu załatwienia skargi. Nadto w przypadku nie potwierdzenia zarzutów obowiązkowo umieszcza się uzasadnienie faktyczne i prawne w celu dokładnego wyjaśnienia skarżącemu przyczyn, dla których skargę uznano za bezzasadną.


Tematyka skarg oraz wynikające z ich rozpatrywania wnioski wykorzystywane są w celu przeciwdziałania przyczynom rodzącym skargi w ramach doskonalenia zawodowego, czy na odprawach służbowych. W przypadku stwierdzenia w trakcie wyjaśniania skargi jakichkolwiek uchybień dotyczących funkcjonariusza jednostki, bądź sposobu postępowania policjanta ( pracownika ) – przełożony jest o tym natychmiast informowany w celu niezwłocznego przedsięwzięcia czynności zmierzających do eliminacji nieprawidłowości.




II. Bezpośrednie przyjmowanie interesantów.


W Komendzie Powiatowej Policji w Kłodzku osoby składające skargi przyjmowane są przez :



1. Komendanta Powiatowego Policji lub jego Zastępcę - w każdy poniedziałek od 15.30 – 17.00.
2. Policjantów Zespołu Kontroli Komendanta Komendy Powiatowej Policjiw Kłodzku odpowiedzialnych za realizację zagadnień skargowych – w poniedziałki w godz. 9.00 – 17.00 i  od wtorku do piątku od godz. 7. 30 do 15.30.

3. Komendantów Komisariatów Policji: w Nowej Rudzie, Bystrzycy Kłodzkiej, Kudowie Zdroju, Polanicy Zdroju oraz Lądka Zdroju w każdy dzień tygodnia w godzinach urzędowania.

4. Skargę / wniosek można także złożyć drogą elektroniczną pod adresem:
s.przybycien@klodzko.policja.gov.pl



Rozmowy z interesantami przeprowadzane są zawsze w klimacie życzliwości i zrozumienia. W uzasadnionych przypadkach natychmiast podejmowane są interwencje oraz działania zmierzające do wyjaśnienia problemów nurtujących obywateli. Taka postawa funkcjonariuszy jest wyrazem otwartości Policji na problemy społeczeństwa.



 

Metryczka

Data publikacji : 23.03.2009
Data modyfikacji : 08.01.2014
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Kłodzku
Osoba udostępniająca informację:
Wioletta Martuszewska KPP Kłodzko
Osoba modyfikująca informację:
Marian Misiaszek
do góry